مواد خوراکی

خواص شیره‌ خرما برای کودکان

شیره ها مخصوصا شیره خرما جزو مواد غذایی انرژی زا بوده و برای مواقعی که بدن به انرژی بیشتری نیاز دارد، بهترین غذا به حساب می آیند. از جمله این شیره ها، شیره خرما می باشد. شیره خرما ، خواص بسیاری برای همه سنین به ویژه کودکان را دارا می باشد.

  • بهبود سلامت دستگاه گوارش

خرما سرشار از فیبرهای محلول است. فیبر محلول، با آب موجود در روده ترکیب شده و به صورت ژل در می‌آید و به سلامت سیستم گوارشی و دفع راحت‌تر کمک می‌کند. همین امر است که برای درمان یبوست به یاری کودکان می‌شتابد. پتاسیم موجود در خرما ، در کاهش ناراحتی معده و اسهال موثر می باشد. علاوه بر این ، شیره خرما به تقویت باکتری‌های مفید درون روده کمک می‌کند. خرما برای درمان مشکلات روده داروی طبیعی بسیار مفیدی است.

شیره خرما
شیره خرما
  • شیره خرما میان وعده‌ای مقوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک

رژیم غذایی کودک ، نیازمند توجه بالایی می باشد. بهتر است به جای میان وعده‌های متداول مانند چیپس و پفک که ارزش غذایی ندارند، برای کودکان میان وعده‌های مقوی تهیه کنیم. شیره خرما ، میان وعده‌ ای بسیار خوشمزه و مقوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان است.

  • خرما از سلامت کبد کودکان محافظت می کند

کبد کودکان ، مستعد به ابتلا عفونت های باکتریایی و ویروسی است. مطالعات نشان می دهد که خرما ، دارای خاصیت محافظت از کبد است و از جمله دلایل برای گنجاندن آن در رژیم غذایی کودکان می باشد.

خرما برای دندان های کودکان بسیار مناسب است

شما می توانید برای رشد بهتر دندان های کودکان، خرمای کامل رسیده را به آنها بدهید. با جویدن خرما، دندان ها و لثه ها ورزش کافی کرده و می توانند سریع و سریع تر رشد کنند.

  • شیره خرما ، سطح هموگلوبین را بهبود می بخشد

شیره خرما قادر است سطح هموگلوبین را بهبود بخشد. مقدار آهن موجود در خرما ، باعث افزایش تعداد هموگلوبین در گلبول های قرمز کودک شده و خطر ابتلا شدن کودک را به کم خونی، کاهش می دهد.

خرما و شیره خرما
خرما و شیره خرما

خواص شیره خرما

شیره خرما به عنوان یکی از با خاصیت ترین فرآورده خرما برای مصرف روزانه محسوب می شود. این محصول حاوی ویتامین های بسیار زیادی هستند و شما می توانید در وعده صبحانه خود همراه با ارده از این محصول استفاده کنید. استفاده از آن موجب بهبود عملکرد سیستم های عصبی خود شوید و میزان انرژی بدن تان را افزایش دهید.

  • مهار کم خونی

شیره خرما حاوی آهن و اسید فولیک بوده که می‌ تواند موجب افزایش میزان تولید گلبول های قرمز شود. کمبود آهن را در بدن به راحتی جبران می کند. مصرف این محصول موجب مهار کم خونی می شود و علاوه بر پیشگیری از این بیماری موجب درمان آن در طولانی مدت می شود.

  • تقویت بینایی

اگر شما می خواهید موجب احساس سلامت و تقویت چشمان کودکان خود شوید، بهتر است از شیره خرما در رژیم غذایی خود استفاده کنید. این محصول سرشار از ویتامین آ بوده که می‌ تواند موجب تقویت بینایی شود.

  • رشد عضلات

بهترین ماده غذایی برای رشد عضلات کودکان شیره خرما می باشد. همچنین این محصول برای افرادی که دارای اختلالات اسکلتی-عضلانی هستند. بسیار مفید و موثر بوده و می تواند میزان رشد عضلات را به صورت قابل توجهی افزایش دهد و از بافت عضلانی محافظت نماید.

  • درمان یبوست

مهمترین خاصیت شیره خرما آن است که می تواند عمل هضم و جذب غذا را راحت کند. امروزه بسیاری از افراد دارای بیماری یبوست هستند و این بیماری به دلیل رژیم غذایی ناسالم ایجاد می شود. توصیه و پیشنهاد ما این است که برای دفع سالم تر از شیره خرما استفاده کنید چرا که این محصول حاوی فیبر بسیار بالایی بوده که موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود.

  • تقویت استخوان

خواص ضد التهابی شیره خرما موجب حفظ سلامت استخوان های شما می شود. این محصول حاوی کلسیم است. اگر می خواهید استخوان های سالم داشته باشید و از ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری پوکی استخوان در امان بمانید، باید از این محصول استفاده کنید.

شیره خرما
شیره خرما

شیره خرما برای سرماخوردگی کودکان

یکی از مواد غذایی و خوراکی که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. از ابتلا افراد به بیماری های سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می‌ کند. بیشتر کودکان در فصل سرد سال دچار بیماری سرماخوردگی می شوند. مصرف یک قاشق شیره خرما در طول روز می تواند سبب تقویت قوای عمومی بدن شود. ویتامین C موجود در شیره خرما تاثیرات بسیار زیادی در حفظ سلامت بدن دارد و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند. این محصول در طب سنتی به عنوان یک روش درمان برای گلو درد و تسکین سرفه محسوب می شود. شیره خرما دارای طبع گرم و خشک بوده و مصرف آن در حد اعتدال موجب درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ ها می‌ شود. شیره خرما به دلیل عاری بودن از ماده افزودنی و نگهدارنده غیرمجاز تمامی خواص و ویتامین‌ های خود را حفظ کرده است. البته شما در هنگام تهیه و نگهداری شیره خرما باید در نظر داشته باشید که مکان مناسبی را برای نگهداری این محصول انتخاب کنید. دمای محیط و شرایط آب و هوایی تاثیر زیادی در حفظ کیفیت و مرغوبیت آن دارد.

شیره خرما

خرید شیره خرما

در اینجا می توانید نسبت به خرید شیره خرمای با کیفیت اقدام نمایید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *